zondag 2 november 2014

Walk-in Concerts Festival

In Groningen hebben ze het goed voor elkaar de laatste tijd! Of ik ben me eindelijk eens gaan verdiepen in al het leuks dat de mooiste studentenstad van Nederland mij te bieden heeft.. Either way, na een geweldige Popronde (9 oktober) en een gratis bezoekje aan het prachtige Groninger Museum (29 oktober) ben ik vandaag tussen het studeren door naar de stad gegaan om een kijkje te nemen bij het Walk-in Concerts Festival. Dit was een gratis festival voor muzikaal talent uit (de omgeving van) Groningen, en vond plaats in verschillende winkels door de hele stad! Hoezo een awesome idee?

Rond half 3 stapte ik op mijn zwart-met-roze-en-witte sterretjes fiets en fietste ik naar de Vismarkt. Na een beetje ronddwalen over een veel te leuke zondagmarkt liep ik richting de Douwe Egberts waar ik eigenlijk heen wilde voor mijn eerste concertje, maar ik vond de sfeer daar best saai (en het was nog niet eens begonnen!), dus liep ik even verder. De line-up was verschrikkelijk groot en veel bands speelden tegelijk, dus ik kon overal nog heen. Ik vervolgde mijn weg naar de Zwanestraat, waar ik iets heel leuks uit de feel-good store KokoToko hoorde komen. Nieuwsgierig wurmde ik me door de drukte een beetje naar binnen en vond ik een mooi plekje om te staan. Het bleek (later) 'Gentleman Skull' te zijn bij wie ik was beland. Twee gitaristen waarvan één de vocals deed, een bassist en een drummer zaten in een hoekje voor een pashokje en speelden daar echt hele leuke nummertjes. Ze speelden alleen eigen werk en ik was aangenaam verrast, wat een talent!

Na Gentleman Skull ben ik snel naar de Marc O'Polo gelopen, want daar speelde The Scope. Die had ik thuis al even opgezocht en ik had er wel wat leuks over gelezen. Ik was mooi op tijd en kon een goed plekje vinden. Het personeel bood iedereen ook nog eens gratis drankjes aan. Wat een service! The Scope zat inmiddels al klaar. Het waren twee jongens van mijn leeftijd, beide met een gitaar. Ze begonnen met een eigen nummer, en wisselde eigen nummers vervolgens af met heel leuk bewerkte covers. Hun eigen stijl kwam hier heel goed in terug! Ik vond het tweede eigen nummer heel goed (helaas geen idee meer hoe het heet!) en de cover van Pharrel Williams' "Happy" is ook echt blijven hangen.
Na een echt goede show, de zanger wist ook wel hoe hij alles gezellig aan elkaar kon kletsen, was ik van plan om weer naar huis te gaan. Toen ik langs De Schoenenfabriek liep kon ik het echter niet laten om nog even naar binnen te glippen voor Panda Toy. Heel aparte muziek, gezongen door een heel dromerig Litouws meisje. Ze werd begeleid door een violiste en een pianist. Ik heb alleen haar laatste nummer meegekregen, maar dat was voor mij een hele mooie afsluiter van dit leuke festival!

Ik heb me vanmiddag dus prima vermaakt in m'n stadje. Het was daarnaast ook een prachtige dag om lekker buiten te zijn en ik kon het niet laten om nog mijn mooie golden-hour foto met jullie te delen. Tot dinsdag!

Bye!
Renske





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...