woensdag 19 november 2014

Tuesday Travels 8

Eindelijk een keer een Tuesday Travels over mijn allerleukste vakanties ooit. Ik heb het hier bewust over vakanties, omdat ik al mijn wintersport vakanties in één post stop. Zou ik dat niet doen, kan ik nog wel zo'n 20 Tuesday Travels schrijven over dezelfde soort vakanties!
Ja, ik ben een verwend meisje, want sinds mijn 6e ga ik ieder jaar op wintersport. Ik heb al geskied in Oostenrijk, Zwitserland en Tsjechië. Soms ben ik zelfs twee keer in een jaar op wintersport geweest!

Mijn zusje en ik waren nog vrij jong toen wij voor het eerst op wintersport gingen. We gingen met mijn vader, oma, tante en nichtje. We sliepen in een caravan (!) in de Zwitserse Alpen. Mijn moeder gaat nooit mee want skiën is niet echt haar ding. Ik heb hele nare herinneringen aan skiles, maar dat komt omdat mijn zusje en ik een stelletje watjes waren die het altijd koud hadden/uit de lift vielen/moesten plassen als we eindelijk ons skipak aanhadden en noem maar op. Gelukkig heeft onze vader ons toch gemotiveerd om door te gaan met lessen (we zaten zelfs in Nederland op les!) en kan ik nu heel netjes skiën!
Ik heb nog een periode gehad waarin ik snowboarden wel weer een leuke nieuwe uitdaging vond, maar ik miste heel erg de snelheid die ik met skiën wel kan maken dus dat heeft niet heel lang geduurd! 

Vorig jaar ging ik skiën met mijn vader en mijn broertje, oom, tante, neefje en nichtje in Ehrwald, Oostenrijk. Het was eigenlijk een beetje té mooi weer, waardoor de sneeuw niet echt optimaal was. Toch heb ik echt een héérlijke skivakantie gehad. De foto's van deze post zijn dan ook in die vakantie gemaakt. Hopelijk heb ik straks genoeg centjes gespaard om deze kerstvakantie/voorjaarsvakantie weer te gaan.. Niks haalt het bij de eerste gondelvaart omhoog en na een jaar wachten je schoenen vastklikken in je ski's! Aaaah!

Bye!
Renske



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...