dinsdag 18 november 2014

Tuesday Travels 7

Toen ik en mijn zusje nog héél klein waren, was er nog niet zo veel geld om op vakantie naar het buitenland te gaan. Gelukkig hoef je niet ver te reizen om je toch in het buitenland te wanen. De herinneringen aan onze vakanties in "Ama'sfoort" (Leusden, Utrecht) zijn dan ook magisch. Vanaf dat ik baby was, tot (denk ik) mijn zevende gingen we iedere zomervakantie een paar weekjes naar ons "eigen bos", een bos op privé terrein van kennissen van de familie. Hier was een stacaravan en, ehm, ja. Alleen een stacaravan. Deze caravan had echter wel uitzicht over onze eigen mega grote zwemvijver, omringd door bomen waarin regelmatig hertjes en eekhoorns te zien waren. En fazanten.
"Ama'sfoort" kwam van Amersfoort, waar het bos bij in de buurt lag. De moeder van mijn vader (oma) noemen we altijd Ama, voor ons dus heel logisch dat we naar "Ama'sfoort" gingen.

Er zijn een paar dingen die me heel goed zijn bijgebleven van deze vakanties. Allereerst het extatische gevoel van dat we met de auto het terrein op reden, onder de grote bomen door, en dat we de auto dan uit mochten om de houten slagboom open te doen. Daarnaast had mijn vader een ondiep deel van de vijver afgesloten met boomstammen. Zo konden mijn zusje en ik altijd zwemmen (lees: pootjebaden), zonder dat we zouden verdrinken in de grote vijver. Slim! In mijn herinnering is het ook altijd prachtig weer geweest in Leusden, ik kan me geen dag regen herinneren.
Onze honden, Nikki en Demi, waren ook altijd mee. Ik weet nog wel dat er in de zomervakantie altijd ballonvaarten werden gehouden in de buurt, en dan kwamen er wel honderden (zal wel iets minder zijn geweest, als meisje van 5 lijkt dat wel zo) luchtballonnen over het bos. Onze honden vonden dit wel een beetje typisch dus die gingen dan altijd heel hard blaffen. Heel grappig.
Als laatst kan ik me nog herinneren dat we elke avond (zal ook vast niet elke avond zijn geweest, maar maakte ook altijd grote indruk) een roomijsje gingen halen in het dorp. Ik weet nu nóg hoe deze ijsjes smaken.

Mijn vakanties in Leusden waren prachtig en ik heb er alleen maar mooie herinneringen aan. Dat hebben mijn lieve ouders toch maar goed gedaan, vroeger. Je hebt niet veel nodig om het heel fijn te hebben.

Bye!
Renske
Met zusje, buurmeisje Sarah, en hondjes Nikki en Demi

De zwemvijver, met links achterin de stacaravan en rechts in het midden ons afgezette zwemgedeelte.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...