maandag 10 november 2014

Tuesday Travels 6

Jaaaaa, weer een Tuesday Travels! En dit keer over een stad waarop ik, toen ik er nog maar net doorheen liep, direct verliefd op ben geworden. Berlijn!
In de projectweek van 5VWO waren er verschrikkelijk veel steden om uit te kiezen. Je zou op reis gaan met een gecombineerde groep 4HAVO en 5VWO en een paar leerkrachten. Ik kan me herinneren dat er voor mij met name één ding heel belangrijk was, en dat was dat ik met mijn drie vriendinnen samen ergens heen zou gaan. Volgens mij hebben we uiteindelijk zelfs nog plaatsen moeten ruilen na het inschrijven, maar toen was het definitief en zou ik samen met Hedieh, Martine en Hanna naar Berlijn.
Het was echt één groot feestje en we hebben verschrikkelijk veel gelachen. Veel van dat soort momenten staan ook op camera, maar ik hou het nu maar even bij een foto waarop we er lief en onschuldig uitzien. Op deze foto waren we in het Sanssouci Park, een heel mooi park waarin we eigenlijk alleen maar een beetje hebben gezeten en gehangen. Dat was met veel dingen in Berlijn eigenlijk zo, zitten en hangen. Mijn waardering voor de stad kwam dan eigenlijk ook pas nadat we terug waren van de reis.
Omdat we met school gingen hebben we ons natuurlijk als echte toeristen gedragen, en dus bezoekjes gebracht aan de Brandenburger Tor, de Rijksdag, de Berliner Fernsehturm, Unter den Linden, Checkpoint Charlie etcetera etcetera. Ik kan me nog goed herinneren (want het is inmiddels ook alweer vijf-en-een-half jaar geleden) dat we ergens hebben gewinkeld waar ik het super mooi vond, maar hoe het daar heette..
Ik moet snel maar een keer terug naar deze prachtige stad en iets minder de toerist uithangen en iets meer genieten van al het moois. Ik zal binnenkort met mijn zus eens een datum gaan prikken en wat gaan boeken. Und zum Glück spreche ich auch noch ein bisschen Deutsch!

Tschüss!
Renske


Met Hedieh, Martine en Hanna

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...