dinsdag 30 september 2014

Tuesday Travels 3

Ah, Londen. Lovely Londen. Ik ben een gelukkig meisje, want ik heb deze mooie stad al twee keer mogen bezoeken. Beide keren waren vanuit "school", de eerste keer was vanuit een Engels programma dat ik volgde vanuit mijn middelbare school, ik zat toen in 3 VWO dacht ik, en de tweede keer was vanuit Pedagogische Wetenschappen op de RUG. Deze foto is van de tweede keer. Ik was samen met mijn  vriendinnetjes Roos en Manon, en nog een groepje andere meiden van PW. We hebben het zo super leuk gehad!

We hebben heel veel van Londen gezien, zijn naar de musical geweest, hebben super goed geshopt en we hebben natuurlijk veel scholen bezocht. Dat laatste, daar draaide de reis eigenlijk ook om. Ik heb de hele reis uitgeschreven in een notitieboekje maar het is echt héél veel werk om dat allemaal over te schrijven. Let me quote some lines for a little impression:

"De wekker ging om 08.00. Vandaag mochten we zelf weten wat we wilden doen! We hadden vorige week al een High Tea gedaan om de wensen te bespreken, en we hebben toen een heel leuk plan bedacht. Na het ontbijt begonnen we aan onze wandeling door Kensington Gardens, wat echt prachtig was! We hebben echt de grootste hond OOIT gezien daar. Via Kensington Gardens liepen we naar Hyde Park. Waar we maar niet aan kunnen wennen is het oversteken, gelukkig was hier een zebrapad tussen de parken. Zelfs de bestuurders aankijken voor een bedankje gaat niet, want die zit natuurlijk aan "de verkeerde kant" en moet je dus zoeken.."

".. Na wat uitleg kregen we in groepen een rondleiding door het schoolgebouw. We zagen heel veel rolstoelen staan. Ook waren alle deuren beveiligd met een soort magneetsleutels, zodat de kinderen niet zomaar weg kunnen glippen. Buiten waren ook alle hekken heel hoog én beveiligd, omdat de kinderen die buiten willen spelen nogal graag klimmen.."

"We gingen naar het Latimer Education Centre. Dit is een school voor zeer moeilijk opvoedbare kinderen. De school zag er ook wel beveiligd uit met hoge muren en een soort tralies voor de ramen. De school geeft les aan kinderen die vanwege hun problematische gedrag van de reguliere scholen zijn verwijderd. Dit houdt in dat de school de kinderen niet ook weer weg kan sturen. Om het een beetje dramatisch te brengen: dit is hun eindpunt. Daarom wordt er ook eigenlijk niet gestraft. Dit is om geen tegengedrag uit te lokken, want de kinderen gaan overal tegen in.."

"Wat we in ieder geval wilden doen, was op de foto met "DE blauwe deur" uit de film Notting Hill. Maar er waren zo veel blauwe deuren dat we niet wisten welke de goede was. We hebben twee winkels gevraagd en die wezen ons, achteraf gezien, naar de verkeerde blauwe deur. Maar goed, leuk op de foto gegaan en veel gelachen.."

"Na het eten zijn we weer teruggegaan naar Queensway, waar we bij Yogland een soort swirl zijn gaan halen. Dit was eigenlijk heel vies én heel duur, maar we moesten toch een beetje van ons geld af. Gelukkig waren de toppings heel lekker.."

Haha, wat heerlijk om terug te lezen. Het was een hele leuke week met super lieve meiden (ja, jullie Roos en Manon!) in de stad waar ik oh zo graag zou willen wonen.. Wie weet, ooit!

Bye!
Renske.
Bij Tower Bridge met Roos, foto door Manon.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...