zaterdag 27 september 2014

This is All Yours - Review

Toen de nieuwe plaat van Alt-J afgelopen maandag (in Nederland) uitgebracht werd, heb ik geen moment getwijfeld en hem direct besteld. Eén dag later had ik hem in huis. Ik heb mezelf keurig ingehouden en het album daarvoor niet eerder op internet geluisterd. Afgezien van de singeltjes natuurlijk, 'Hunger of the pine', 'Left hand free' en 'Every other freckle'. Alle drie topnummers an sich, maar dan toch is het spannend als je zo'n plaat voor het eerst opzet.

Maar die spanning was dus nergens voor nodig. Wauw, wat een album!!! (drie uitroeptekens zijn hier noodzakelijk). Ik vind allereerst dat This is All Yours perfect aansluit op het eerste album, An Awesome Wave. Nu bevat het album dan ook Bloodflood pt. II, en verschillende nummers die toch enigszins vergelijkbaar zijn met oud werk. Toch vind ik dat dit album wel helemaal op zichzelf staat en niet verveelt.
Daarnaast is het album écht Alt-J. Je hebt nog al eens artiesten (ahum, Coldplay, James Vincent McMorrow) die ineens iets heel nieuws gaan proberen en dat je denkt: NEE! Niet doen!
Alt-J doet dat lekker niet en blijft gewoon super goede nummertjes maken. Een paar favorietjes (en nu doe ik mijn best om niet de hele tracklist hieronder te zetten):

- Warm foothills
- The gospel of John Hurt
- Bloodflood pt. II

Daarnaast bevat side 2 van disc 2 nog een 'hidden track', een cover van Lovely Day. Wat een prachtige, práchtige cover en ik was aangenaam verrast toen ik die hoorde! Sowieso het luisteren waard.

Ik heb de albumcover/platen/hoezen nog even op de foto gezet, om te laten zien wat voor een feestje het was om deze plaat uit te pakken en wat voor een prachtig stukje mini-kunst het is (net als An Awesome Wave)!

Al met al ben ik héél blij dat ik deze plaat heb gekocht! This is All Yours vind ik echt een aanrader, alhoewel sommige onbekende luisteraars dan wel open zullen moeten staan voor een heel bijzondere muzikale ervaring. Ik zeg; probeer het eens!

Bye!
Renske
Cover

Er zijn 4 kleuren platen uitgebracht, blauw, geel, groen en rood. Deze zijn allemaal random ingepakt, mijne zijn geel en blauw!

Hoesjes met de tracklist

Binnenkant van de cover bevat alle lyrics


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...