zaterdag 28 maart 2015

The future is analogue

Yay! Ik heb uitspraak van Lomography als titel voor deze blogpost. En dat is niet zomaar.. Ik heb deze maand wel twee nieuwe liefdes aan mijn camera-verzameling toegevoegd. One lucky girl over here! Over het ene liefje kan je heel binnenkort iets lezen in mijn 'liefde voor' op 1 april (no joke here). Dat is mijn super retro Olympus μ 140 (gevonden in de kringloopwinkel!) die, natuurlijk, foto's maakt met een rolletje. Over mijn andere cutie zal ik vandaag iets schrijven!

Ik liep woensdag heel onschuldig in de HEMA rond te neuzen, op zoek naar enveloppen, toen ik langs de HEMA cadeautjes-afdeling liep. Per ongeluk natuurlijk, ik had daar immers niets te zoeken. Maar, wat zag ik daar ineens! Een Fujifilm Instax Mini 8 voor echt een belachelijk laag prijsje! Ik was al even aan het zoeken op internet naar deze camera, maar vond hem wel wat prijzig.. En op marktplaats boden ze hem wel voor minder aan, maar ja. Voor die paar tientjes extra had je hem dan natuurlijk nieuw! Ik had het allemaal maar even van me af gezet. Tot ik daar dus in de HEMA stond, met zo'n doosje in mijn hand.. Ik wist even van gekkigheid niet wat ik moest doen! Toch maar terug gehangen onder het motto van: "laat ik er nog even heel goed over nadenken", maar wow, ik was zo onrustig toen ik thuis kwam! Het enige wat door mijn hoofd spookte was: STRAKS HEBBEN ZE MIJN KLEUR NIET MEER!!!

De volgende dag kon ik het ook niet laten om langs de HEMA (een andere HEMA) te fietsen, om nog een keer naar het doosje te kijken. En toen heb ik hem toch maar gekocht! YAY! Even voor mijn lezers die iets minder bekend zijn met analoog: de Instax Mini werkt hetzelfde als een polaroid (dat kent iedereen wel toch?!), je stopt witte, lege film in je camera, maakt een foto en dan: bzzzz! De foto komt gelijk uit de camera! Awesome!

Ik kan nu al niet wachten op alle feestjes en festivals die ik met mijn Instax Mini vast ga leggen. Maar mijn andere twee cameraatjes ga ik ook veel gebruiken. Ik ga mijn Diana F+ weer laden met 120mm film, 35mm schieten met mijn Olympus en mijn Fujifilm zal voor instant foto's zorgen. Goh, wat een luxe-leventje! En dat noemt zichzelf ook nog student.. Mijn future is in ieder geval analogue!

Bye!
Renske



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...