zondag 8 maart 2015

Een versje bij de thee

Ik had afgelopen week toch zo iets bijzonders.. Woensdagavond kon ik niet in slaap vallen omdat ik echt een golf van inspiratie voelde opkomen en dus ging ik even zitten voor een versje. Ik moest denken aan al mijn lieve vriendinnen die ik niet zo vaak zie. Ik heb namelijk vriendinnen verspreid door het hele land. En met een super drukke studie en veel bezigheden in Groningen komt het er niet altijd van om elkaar te zien.
Ik schreef dus een versje over vriendschap. De volgende dag had ik het weer zo druk, en kwam ik ook pas laat thuis. Ik vond een envelop op de deurmat met mijn naam er op, maar zonder postzegel. Ik vond dat al zo vreemd, dus eenmaal op mijn kamer maakte ik het open en vond ik daar een kaart van mijn beste vriendin die donderdag in Groningen was geweest. Het was een kaart met een gedicht van een van mijn favo dichters (Jip van gewoonJIP) over, hoe toevallig: vriendschap. Ik vond dit zo bijzonder!
Vandaar dat ik het gedichtje van vandaag opdraag aan al mijn vriendinnetjes van ver, maar in het bijzonder het beste vriendinnetje van allemaal <3

Vriendschap zit hem niet in 
of je elkaar heel vaak ziet 
want soms gebeurt dat weken niet 

Het zit hem in die weken die 
juist doen voelen als een enkele dag 
en dat lang niet zien best wel mag 

(Sorry, geen thee-foto! Niet aan toegekomen dit weekend!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...