maandag 19 januari 2015

Een versje bij de thee

Met ski's aan boven op een berg in de sneeuw liggen, en wachten tot iedereen uit de laatste lift omhoog al een stuk naar beneden is geskied om te genieten van de stilte en het prachtige uitzicht. Op Vlieland in de stromende regen in je bikini de zee inrennen met je beste vriendin, gewoon omdat jullie daar zin in hebben en omdat het kan. Vooraan staan tijdens een optreden van een band waarvan je de muziek zo goed vindt. Vol verwondering door een stad lopen die je nog niet kent.

Zomaar even een greep uit mijn collectie 'geluksmomentjes', die ik heel zorgvuldig heb onthouden en waar ik soms even aan terug denk. Ik probeer me tegenwoordig steeds meer bewust te worden van situaties die ik anders aan me voorbij zou laten gaan, omdat ik zo'n situatie voor lief neem. Ik vind het een mooie gedachte: dankbaar zijn voor ook de kleine momentjes, die je vaak zelf creëert. Tijdens die mooie momentjes neem ik vaak even, al is het een paar seconden, de tijd om als een buitenstaander te kijken naar wat ik eigenlijk aan het doen ben. Zo word ik me nog meer bewust van wat ik écht doe, en onthoud ik alles makkelijker omdat ik de situatie op twee verschillende manieren meemaak (vanuit mezelf én vanuit de buitenstaander!). Ik schrijf dit allemaal naar aanleiding van een gedichtje dat ik laatst heb gemaakt. Ik maak ook hele mooie dingen mee, die misschien nóg mooier zouden zijn als die ene persoon er ook bij was. Want hoe dankbaar je ook bent voor mooie situaties, met iemand erbij om het geluk te delen is zo'n situatie echt compleet.

Dit is zo'n mooi moment
En met mijn ogen dicht
Is het net of jij er ook bij bent

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...