donderdag 29 januari 2015

De poëzieweek

Wat super leuk! Ik kwam er van de week achter dat er iets is dat "de poëzieweek" heet. De poëzieweek is een beetje zoals de boekenweek, een week lang staat poëzie centraal en wordt er van alles in ons kleine landje georganiseerd. Ik zag op de site al dat er lespakketten zijn voor de lagere school, met allemaal gedichten en bij ieder gedicht een lesopzet. Juf Renske was al helemaal enthousiast, daar ga ik mijn eigen klas dus echt wel mee lastig vallen later. Wie weet zelfs de kinderen uit mijn nieuwe stageklas al, volgende week met mijn kennismakingsles.
Ook in boekenwinkels en bibliotheken is er genoeg te doen, zo kan je in de bieb een gratis ansichtkaartje krijgen met een gedicht over het thema van dit jaar, "met zingen is de liefde begonnen". In boekenwinkels krijg je het poeziëweek-geschenk en ik weet toevallig dat Lars van der Werf, de schrijver van 'Versjes van Lars' (liefste versjes ooit, grote inspiratie voor mij!), komende zondag zijn boekjes komt signeren en versjes op maat komt schrijven. Kijk maar even op zijn Facebookpagina en heb lief!
https://www.facebook.com/versjesvanlars

De poëzieweek begint vandaag officieel, altijd op de laatste donderdag van januari, met "gedichtendag". Het thema van dit jaar is dus "met zingen is de liefde begonnen". Nou heb ik daar nog niet (nog nooit) echt een gedicht over geschreven, maar het is mijn doel om aan het einde van de poëzieweek een gedicht te hebben dat op een of andere manier gerelateerd is aan dit thema. Ik vind de poëzieweek tevens een mooie gelegenheid om een weekje poëzie te delen op mijn blog, elke dag een versje. Voor een hele week dus. En eigenlijk dan wel over de liefde. Ik ga mijn best doen!

Het leven is zo mooi
en het is ook zo fijn
dat komt simpelweg
omdat ik met jou kan zijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...