dinsdag 23 december 2014

Het Glazen Huis - 3FM Serious Request

Op maandag 22 december ben ik met mijn zus en broertje naar het glazen huis in Haarlem geweest. Vorig jaar heb ik met mezelf afgesproken dat ik heen zou gaan. Het was toen in Leeuwarden, niet ver van Groningen natuurlijk, maar toen is het er niet van gekomen. Dit jaar dus wel!

Ik luister al jarenlang op de dagen voor kerst naar 3FM Serious Request, het is voor mij echt zo'n momentje waar ik het hele jaar naar uitkijk. Wat zo leuk is, en ook heel verslavend, is dat je 24 uur per dag mee kan kijken op tv. De eerste paar dagen van mijn vakantie zijn dan ook grotendeels (met laptop op schoot, stage opdrachten kennen geen genade) doorgebracht voor de tv.

Maar gisteren kwam daar dus verandering in. Toen ik voorstelde om mijn broertje mee te nemen, raakte hij lichtelijk in paniek. Wie weet zou hij wel op tv komen! Spannend! En dat wilde hij wel héél graag!
Om een klein beetje te zorgen dat dat ook echt zou lukken, heb ik een bordje in elkaar geflanst. Ik schreef er op: "GOED BEZIG MANNEN!" en Boet zijn naam natuurlijk. Rond 1 uur stapten mijn zus, broertje en ik op de trein. Haarlem is maar een half uurtje reizen, stelt echt niks voor! Toen we in Haarlem aankwamen, was het al behoorlijk druk. We hoefden ons in ieder geval geen zorgen te maken dat we de Grote Markt niet zouden kunnen vinden, de stroom mensen leidde ons zo de goede kant op.

Na een minuutje of 10 hoorden we al wat muziek.. En toen we uit de winkelstraat de Grote Markt op draaiden, zagen we het in het echt.. Het Glazen Huis! We zochten een mooi plekje achterin de mensenmassa (wat was het druk!) en hoopten zo langzaam aan naar voren te kunnen schuifelen. We hebben het er vaak over dat we mijn broertje Boet zo groot vinden worden, maar hier had hij daar niet zo veel aan. Hij kon niks zien! Ik besloot dus maar om hem op mijn rug te nemen. Zo had hij het beste uitzicht van het hele plein! En wat was hij blij! We konden om de zoveel minuten een stapje naar voren zetten, maar ik hield het niet zo lang vol om Boet te dragen op mijn schouders. Ik heb hem na 10 minuutjes weer op de grond gezet en hem beloofd weer op mijn schouders te zetten als we dichterbij waren. Gelukkig was er een groot scherm waarop we alles konden zien. Het was sowieso een hele ervaring om er te staan!
Toen we op een paar meter afstand van het huis stonden, nam ik Boet weer op mijn schouders. Hij kon heel goed in het glazen huis kijken! Ook had hij zijn bordje vast. Hij is toen ook een paar keer gefilmd, dat vond hij echt helemaal te gek! Zo leuk!
 
Na ongeveer drie kwartier hadden we het wel een beetje gezien. De muziek stond trouwens ook lang niet zo hard als we hadden verwacht! In principe logisch natuurlijk, vanwege de omwonenden, maar dat vonden we nog best jammer. Daarnaast stonden we echt al een hele tijd maar waren de brievenbussen nog lang niet in zicht. Ik denk dat de organisatie voor een wat betere doorstroom zou kunnen zorgen door vakken voor het Glazen Huis te maken, die ze laten volstromen met mensen, en vervolgens de vakken weer leeg maken zodat de volgende mensen het kunnen zien en geld kunnen geven. Het wordt elk jaar ook een veel grotere happening, ik ben echt van mening dat ze zoiets zouden moeten regelen.

Het was wel echt super tof om het Glazen Huis een keer in het echt te zien. We hebben nog een kerstmuts voor mijn broertje gekocht (om zo toch nog wat geld te doneren) en zijn toen weer teruggegaan naar Alkmaar.
Gerard, Coen en Domien zijn echte helden, wat houden ze het goed vol en wat maken ze prachtige, onvergetelijke radio. Ook mijn complimenten voor alle mensen die doneren of geld inzamelen voor Serious Request, inmiddels zitten ze al op €4.588.750! Te gek!

Ik kan je echt aanraden om een keer naar het Glazen Huis te gaan, of op z'n minst deze dagen 3FM te luisteren. Vraag een leuk plaatje aan, stuur de dj's liefde over Twitter/Facebook/Instagram en weet waarvoor ze het doen: Hands off our girls!

Bye!
Renske.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...