woensdag 3 december 2014

George Ezra

Afgelopen zondagavond was ik voor het eerst sinds lange tijd weer eens in de Oosterpoort. Ik zou George Ezra live zien! Ik had eerder die avond Amarens al opgehaald van het station en we hebben thuis lekker lasagne gegeten. Ietwat aan de late kant (we hadden immers flink bij te praten) fietsten we door mijn mooie en ook zeer koude stad richting de Oosterpoort, waar we eerst  Rae Morris in het voorprogramma konden horen. Rae was een meisje met bloedmooi rood krullend haar, waar ik best een klein beetje jaloers op was, dus ik ga maar even een afspraak maken met de kapper om ook weer flink wat laagjes in mijn haar te laten knippen. Ze zong daarnaast ook loepzuiver, al vonden Amarens en ik haar stem niet heel vernieuwend. Ze speelde haar nummers zelf, zonder band, op een hele gave rode piano. Vermakelijk voorprogramma!

Om 9 uur kwam George Ezra dan eindelijk het podium op en opende met het catchy nummer 'Cassy O'. Heeeerlijk! Vervolgens konden we lekker wegzwijmelen bij 'Listen to the man', wat ook heel erg goed was. Zijn stem is niet normaal fijn hoor, voor een blanke jongen die nota bene nog een jaar jonger is dan ik. Na deze twee fijne nummertjes kwam er nog het een en ander voorbij van zijn album 'Wanted on Voyage', te denken aan 'Blame it on me', 'Get lonely with me' (heel goed) en 'Barcelona'. Ergens gooide George ook nog een cover van Bob Dylan er tussendoor, die één man in de grote zaal heel fanatiek mee kon zingen.

Op een gegeven moment verliet de band het podium, en speelde George een aantal nummers in zijn eentje. Hij speelde onder andere 'Leaving it up to you', mijn favo nummer van het album. Heel mooi, hoe alle (voornamelijk) meisjes het hoge refrein meezongen: "leaving it up, leaving it up, leaving it up, leaving it up to you"! George zei er zelfs wat van.

De band kwam het podium weer op en het was tijd voor het "laatste nummer", 'Budapest'! Super goed en ging al weer veel te snel voorbij. Er werd gezwaaid en nog meer gezwaaid en George bedankte ons voor de fijne avond en ging van het podium af. Maar, surprise surprise, we kregen nog een toegift! En maar goed ook, want die Ben Howard taferelen vind ik super stom (zie post over ITGWO hier). We misten sowieso 'Did you hear the rain' al, en die kon hij niet níét spelen! We kregen eerst een cover van het alom bekende 'Girls just wanna have fun', waarna, hoe kan het ook anders, George afsloot met 'Did you hear the rain'.

Het was echt een gigantisch goed live optreden, als je je ogen dicht deed leek het net alsof je de CD op had staan. Er werd goed afgewisseld tussen wat drukkere en wat rustigere nummers, en hoewel het optreden misschien wat langer had mogen duren (het was immers het laatste optreden van zijn tour), was het een prachtige performance. George Ezra heeft een unieke en bijzondere stem waar ik de hele avond met plezier naar heb geluisterd.

Bye!
Renske
Rae Morris
George Ezra

George Ezra

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...