zondag 7 december 2014

Een versje bij de thee

Ik heb een heerlijk Sinterklaasweekend gehad! Het begon allemaal ook echt op 5 december, heel vroeg al. Ik stond om kwart voor 7 op om naar stage te gaan, om Sinterklaas te vieren met mijn lieve groep 5! Mijn kindjes hadden allemaal de hele week al heel erg hun best gedaan, net als de hele school, om de code te kraken van de kluis waar Sinterklaas in zou zitten. Gelukkig was de code ook echt goed en kon Sinterklaas uit de kluis gehaald worden! Hij zou, samen met zijn Pieten, wat langer bij de groepen 1 tot 4 blijven, en dus minder lang bij ons, maar dat kon onze pret niet drukken. De klas had namelijk prachtige surprises voor elkaar gemaakt en het was echt heel leuk om te helpen bij het uitpakken. We hebben lekker chocolademelk gedronken, en pepernoten en schuimpjes gegeten. Voor het personeel (ons dus!) was er nog banketstaaf ook. Het was echt een feestje!
Na stage ben ik super snel gaan werken, om vervolgens in de allerdrukste trein ooit te stappen (De Sinterklaas-Express, deze steel ik even!). Het was echt heel erg druk en iedereen zat met tassen vol cadeautjes! Heel leuk om een keer mee te maken, zeker omdat ik de hele reis nog kon zitten ook. In de trein heb ik nog wat voorbereidingen getroffen voor mijn eigen cadeautjes en gedichten.
3 uur en 20 minuten verder (vertraging!) en dus eenmaal in Alkmaar aangekomen, heeft mijn vader me opgehaald van het station en zijn we thuis gaan eten. Het was allemaal al zo spannend, we kregen bijna geen hap door onze keeltjes!
Na het eten zijn we dan ook maar snel in de woonkamer gaan zitten, hopen dat Sinterklaas ons dit jaar niet over zou slaan.. Maar nee, de thee stond nog niet op de (bijzet)tafeltjes of er werd aan de deur geklopt! Ik heb mijn broertje nog nooit zo snel naar de deur zien rennen, hij kwam glunderend terug met een klein zakje. Hierin zat voor ieder één cadeautje. Ik kreeg 'versjes van Lars', een dichtbundeltje dat ik heel graag wilde hebben. Ik was dus al helemaal blij, maar "de Sint" had nog veel meer voor ons in petto. Mijn moeder had weer een fantastisch draaiboek voor de hele avond, waarbij onder andere 10 chocoladeletters in volgorde gelegd moesten worden om te vinden waar de cadeautjes nu eigenlijk stonden. We hadden wel 5 zakken vol!
Na onze eigen Sinterklaas zijn we 's avonds nog een dobbelspel gaan spelen met mijn oma en tante, wat ook super gezellig was. Ze hadden ook de lekkerste taart óóit meegenomen, een hele leuke taart in de vorm van een juten zak waar pepernoten in zaten. Mmm!

Ik ben gigantisch verwend dit weekend, het was allemaal weer veel te gek. Maar ik ben super gelukkig met mijn jaarabonnement op de Flow, mijn blauwe Ukelele, mijn nieuwe plaatje van Ben Howard, nieuwe boek, nieuwe tasjes, Blond beker en al het andere wat ik nu net een mooi plekje heb gegeven in mijn kamertje!
Lieve pap en mam, heel erg bedankt!

Sinterklaas dat is het leukste feest
Het is gezellig en zo knus
En ook dit jaar is hij langs geweest
Bij mijn ouders, broer en zus

Sinterklaas dat is het leukste feest
Het was zo leuk en fijn
En ook al ben ik twee-en-twintig
Het zal elk jaar spannend zijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...