maandag 2 juni 2014

Music is the art of thinking with sounds

Weer een ritje in de trein en dus weer tijd om een stukje te schrijven. Al m'n schoolwerk is gedaan en ik heb nog een klein uurtje! Ik zit hier met een berg spullen die ik door de hele coupe heb verspreid. Denk aan een rugzak met kleding en logeerspullen (achter een stoel), m'n gewone schoudertas (bij m'n voeten), een gitaar (ook achter een stoel), een tas met camera (bij m'n rugzak), m'n jas (op schoot) etc. etc. etc. Altijd weer een feestje, die volksverhuizing van Groningen naar Alkmaar en andersom!

Ik had m'n gitaar dit keer meegenomen om er een nieuwe D-snaar op te laten zetten. Die was vorige week om een of andere vreemde manier geknapt (knapt een snaar? Of springt een snaar? Jullie snappen waar ik heen wil). De meneer die mij hielp in de muziekwinkel legde uit dat een D-snaar het snelst stuk gaat omdat hij de dunste kern heeft én het meest gebruikt wordt. Dat laatste kan ik sowieso wel begrijpen, ik speel erg fanatiek, haha! Dat eerste snap ik trouwens ook wel hoor, ik neem gewoon aan dat dat dan zo is.

Ik speel sinds een maand of 2 op de oude gitaar van m'n vader en ik moet zeggen dat dat erg leuk gaat. Ik oefen veel en ik pak het ook heel snel op! Ik speel al een jaar of 11 piano en hoewel dat mijn favoriete instrument is (en blijft), leek het me leuk om ook wat gitaar te leren spelen. Ik vind een gitaar altijd zo'n gezellig instrument én in tegenstelling tot een piano is een gitaar natuurlijk ook makkelijker mee te nemen. Gitaar spelen voegt ook wat toe aan m'n opleiding om juf te worden, als ik bijvoorbeeld een muzieklesje wil geven aan m'n klas. Maar laten we eens eerlijk zijn, en alle praktische aspecten van de gitaar even aan de kant zetten. 's Avonds een beetje spelen op een gitaar als je bij een vuurtje zit met een wijntje in je hand en lieve vrienden om je heen.. Wie vindt dat niet te gek?

Voordat iedereen denkt dat ik de nieuwe John Mayer op gitaar ben (wat een held, écht!), don't get your hopes up want het blijft bij een paar akkoordjes, een aantal simpele ritmes en een héél klein beetje tokkelen. Voor een beginner gaat het gewoon erg leuk en ik ben super gemotiveerd om nog beter te worden. Vanmiddag maar weer even oefenen op dat verschrikkelijk lastige F-akkoord, en wie weet zie ik jullie een keer met m'n gitaar bij een vuurtje met een wijntje..!


Bye!

Renske






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...