woensdag 18 juni 2014

Indian Summer

Afgelopen weekend was m'n eerste festival-weekend van deze zomer. Zo'n weekend dat je voor je gevoel ergens aan de andere kant van de wereld bent, op een eiland waar ze allemaal mega toffe artiesten naar toe hebben gehaald en waar de muziek je eerste levensbehoefte wordt. In werkelijkheid was ik naar het Geestmerambacht in Broek op Langedijk. Vroeger kwam ik daar wel eens met vriendinnetjes, dan gingen we "chillen bij het GBA". Cool. Maar nu was het tijd voor Indian Summer!

Ik ken Indian Summer al heel lang, ik hoorde immers jaar na jaar de keiharde bass toen ik nog op m'n zolderkamer sliep in Alkmaar. Ik was er echter nog nooit geweest, tot mijn beste vriendin (uit Friesland, ex-bewoner van Groningen en nu bijna-Amsterdammer, ironisch genoeg niet eens "uit de buurt") een paar weken geleden voorstelde om er weekendtickets voor te kopen. Na het bekijken van m'n festival-spaarrekening (no joke!) en een kleine financiƫle schatting besloot ik om mee te gaan! Tegen deze line-up kon ik eigenlijk ook geen nee zeggen. Tom Odell, Chef' Special, Birdy, De Jeugd van Tegenwoordig, Milow, Jett Rebel etc.. Need I say more?!

Het hele weekend was echt fantastisch, maar de meest epische optredens vond ik die van Tom Odell, Parov Stelar Band en Jett Rebel. Tom Odell opende met "Can't Pretend", naar mijn mening by far het beste nummer van zijn album 'Long Way Down'. Hij speelde ook zijn nog-niet-uitgebrachte nieuwe single 'Jealousy', een plaatje waar ik nu al niet op kan wachten! Parov Stelar Band kende ik nog niet zo goed, ik luisterde af en toe naar 'All Night Long' maar dat was in principe genoeg reden om de band even te checken op IS! Dit was hun eerste concert van deze zomer, en wat voor een feestje dit al was.. On-mo-ge-lijk om niet helemaal uit je dak te gaan op al deze catchy trompet- en sax riffjes. En dan Jett Rebel. Ik kan even niet de woorden vinden om zijn 3 kwartier durende stukje awesomeness te beschrijven. Je had er gewoon bij moeten zijn. Ik ben echt instant mega fan van deze 'flamboyante muziekgod', zoals hij zichzelf omschrijft. En misschien ook wel een beetje verliefd.

Ik en m'n vriendin hebben nog flink wat foto's gemaakt tijdens het festival, maar de foto's die ik hierbij stop zijn helaas gemaakt met onze iPhones.. Ik moet het rolletje in m'n Diana F+ nog even verder volschieten en dan laten ontwikkelen. Wie weet upload ik m'n analoge foto's binnenkort ook nog een keer! 

Bye!
Renske

Tom Odell (en uh, ja, ik stond zegmaar wel een beetje helemaal vooraan)

Parov Stelar Band

Jett Rebel

I friggin' love festivals!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...