zondag 15 februari 2015

Een versje bij de thee

Ik ben zo blij dat ik in zo'n gezellig studentenhuis woon! Ik heb hele lieve huisgenootjes waarmee ik elke dinsdag gezellig samen eet en daarna vaak lekker rustig aan ga doen. We maken regelmatig plannen om te gaan stappen, maar eindigen vaak kletsend op de bank voor de TV. Ach, niks mis mee hoor, het zijn hele gezellige avondjes en samen chillen vinden we gewoon heel fijn! Ik ben natuurlijk niet voor niets in een studentenhuis gaan wonen en niet in een appartementje met Kimi (mijn allerliefste lievelingskat, voor wie dat nog niet helemaal mee had gekregen), omdat ik gewoon mensen om me heen wil hebben. Ik spreek heel graag af met vriendinnen, eet graag samen, doe graag een drankje in de stad en ik hou echt van gezelligheid. Ook reis ik met alle liefde door het hele land om al mijn vrienden/familie te bezoeken die niet in Groningen wonen. Maar toch kan ik het soms ook heel erg waarderen om even alleen te zijn. Even in mijn eentje lopen door het Noorderplantsoen, even in mijn eentje naar de boekenwinkel of even in mijn eentje koken en eten. Komende week wordt zo'n week waarin ik zulke momentjes altijd extra waardeer. Maandagavond is mijn enige avond zonder plannen, de rest van de dagen en avonden zitten helemaal vol. Wel met alleen maar leuke en leerzame dingen waar ik gelukkig zelf voor heb gekozen. Het gedichtje voor vandaag heeft er een beetje mee te maken. Het is een heel klein gedichtje met weinig woorden, maar het heeft er niet meer nodig want de essentie is volgens mij wel duidelijk.
Fijne zondag allemaal!

Alleen is goed
alleen is fijn
het is soms prima
om alleen te zijn

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...