zaterdag 7 februari 2015

Looking back..

Sjoh, zijn we zo alweer 38 dagen in het nieuwe jaar. En hoe staat het er voor met mijn voornemens? Ik ben al wel heel goed bezig met het wegdoen van spullen die ik niet nodig heb. Ik heb een paar weken geleden twee kasten met troep helemaal uitgezocht en ik heb laatst nog heel veel kleding weggedaan. Super knap van mij! Ik heb een stukje op mijn kledingrek gemaakt met shirtjes die ik binnen nu en twee maanden minstens één keer moet dragen, anders gaan die ook weg. Er is nog een bak met spullen die ik moet uitzoeken, en dan ben ik klaar. Het voelt goed om spullen (oké, troep) weg te doen, het geeft echt meer rust.
Ik heb dit jaar nog niet gemediteerd of aan yoga gedaan, en ik ben ook nog niet echt lekker bezig met mindfulness. Ik ga echter vanavond even mediteren, omdat ik merk dat ik steeds wat meer stress begin te ervaren. Toen ik een tijdje elke dag mediteerde voelde ik me veel rustiger, en het kost zo-weinig-tijd, dat ik gewoon niet zo moeilijk moet doen en mezelf dat hele kleine beetje tijd gewoon even moet gunnen. Kom ik gelijk even bij mijn laatste puntje, niets meer uitstellen. Dat gaat in principe al beter! Ik handel dingen gelijk af als ze gedaan kunnen worden, zodra ik ergens aan denk doe ik er wat aan of zet ik het op een to-do list, waarvan ik 's avonds alles afgerond moet hebben. Maar wat betreft het beginnen met mindfulness en meditatie stel ik wel weer te veel uit. Nu dus nog even aan mezelf denken.
Ik schrijf en lees de laatste tijd heel veel. Het schrijven is vooral voor mezelf, alhoewel ik natuurlijk heel trouw versjes deel op zondag. Ik schrijf sowieso altijd wel veel, zoals in dagboeken of in andere notitieboekjes. Ik lees ook veel, al zou ik daar nog wel wat meer tijd aan kunnen besteden. Ik heb vandaag het boek 'Powerfood' van Rens Kroes besteld, vooral uit interesse eigenlijk. Ik hou absoluut niet van een dieet of moeilijk doen met eten en ik vind ook niet dat ik moet afvallen, maar ik zou graag wat gezonder willen eten. Dat heeft dan wel weer te maken met mindfulness en je goed voelen, meer genieten van dingen en beter op jezelf letten. En ik wil gewoon wat gezonder leven. Het leek me met 'Powerfood' wel leuk om me te verdiepen in een wat gezondere leefstijl. Ik volg ook al een tijdje blogs over gezond eten, maar die zijn in het Engels en dan is het toch lastiger om de juiste ingrediënten te vinden in de Nederlandse supermarkt. Verwacht niet dat ik nu een of andere gezonde hippie ga worden want ik vind taart en chips veel te lekker, maar ik ben wel benieuwd naar welke alternatieven er zijn. Dáár ga ik jullie wel van op de hoogte houden!

Bye!
Renske
Een hele oude foto uit mijn verzameling, genomen vanuit mijn slaapkamer toen ik nog bij mijn ouders woonde.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...