woensdag 4 februari 2015

Poëzieweek

Vandaag is de poëzieweek weer afgelopen. Je kon dus bij elke dag van deze hele poëzieweek een (zeer verliefd) versje vinden op mijn blog, wellicht hebben jullie in de boekenwinkels de tafels vol gedichtenbundels zien liggen of hebben jullie (net als ik) mooie kaartjes met gedichten gescoord bij de bieb. In ieder geval hoop ik dat ik jullie blij heb kunnen maken met mijn versjes en dat jullie weten dat er in Nederland zoiets leuks is als 'de poëzieweek'. Ik kreeg een heel leuk artikel uit de Volkskrant doorgestuurd over poëzie, waarin werd geschreven over mijn favoriete dichters Lars van der Werf en JIP, die echt zeker even de moeite waard zijn om op te zoeken. Daarnaast heb ik ook wat meer geleerd over dichten en wat de mogelijkheden allemaal zijn. Mijn versjes kan je volgens de Volkskrant omschrijven (net als de versjes van Lars) als 'light verse', pleziergedichtjes. Ik vind het héél leuk om gedichtjes te schrijven en ik begin er ook steeds meer plezier in te krijgen om ze te delen, nu nog hopen dat jullie er ook heel blij van worden.
Ik had nog beloofd een gedichtje te schrijven over het thema van deze poëzieweek, 'met zingen is de liefde begonnen', en hier heb ik het volgende voor geschreven:

Heel zachtjes fluister ik
lieve woordjes in je oren
en zing ik lieve zinnetjes
die bij verliefden horen



Ik heb voor deze post even een hele oude foto opgedoken uit mijn mapje met zelfgemaakte "mooie" foto's.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...