dinsdag 26 augustus 2014

Limburg

Sinds m'n zesde slaap ik twee nachtjes per jaar in een tentje. Toevallig zijn dat misschien wel de leukste twee nachtjes van het jaar! Ik ga dus sinds m'n zesde elk jaar traditiegetrouw met m'n zus, "oom" en "tante" (lang verhaal!) ergens in Nederland kamperen. De eerste keer hebben we gekampeerd op ons eigen weiland, het jaar daarna (wegens slecht weer) hebben we een tent opgezet in de logeerkamer, en daarna zijn we iedere keer ergens anders in Nederland gaan kamperen. Zo ben ik dus al in Amsterdam, Baarn, Berlicum, Delft, Deventer, Leersum en Venray geweest.

Dit jaar stonden we op een hele knusse camping in Epen, Limburg. Ik ben met m'n zus en tante in de auto naar Limburg gereden, m'n oom reed met ons mee op de motor. Het leuke van Limburg is dat het altijd net voelt alsof je in het buitenland bent! Toen we vrijdag aankwamen, zijn we eerst gezellig gaan borrelen. We hoorden dat het erg slecht weer was in het noorden, maar wij zaten (geen grapje!) in onze t-shirtjes op het terras! 's Avonds hebben we heerlijk gegeten, m'n oom kan fantastisch koken, al is het op twee butagas-pitjes! We aten biefstuk met zoete aardappelpuree, groente en een salade. Mmm, smullen! Na het eten hebben we nog gezellig een wijntje gedaan en zijn we lekker gaan slapen. 

De tweede dag zijn we al vroeg opgestaan en hebben we lekker buiten de tent in het zonnetje ontbeten. Na het ontbijt zijn we gaan kijken in de koeienschuur die bij de camping staat. Er waren net kalfjes geboren, super lief! Vervolgens zijn we gaan wandelen in de omgeving. Dat was echt fantastisch mooi! Het was super goed weer, zonnig maar niet te warm en we liepen een hele leuke route.
Na een kilometertje of 4(!) kwamen we bij een boomgaard, waar appelbomen, perenbomen en pruimenbomen stonden. Daar mochten we in en hebben we onszelf maar even geholpen. Best magisch, als je daar in een prachtige boomgaard zit, in de zon, met vers geplukt fruit en hele lieve mensen. In de boomgaard liepen ook een paar heel nieuwsgierige koeien die even kwamen buurten. We hebben verschrikkelijk gelachen! 
In totaal hebben we een kilometer of 6 gelopen. Daarna zijn we even naar Valkenburg gereden voor de boodschapjes. Heel leuk, want daar was ik nog nooit geweest! We zijn door Valkenburg gelopen en hebben daarna het avondeten gehaald. Terug bij de tent begon het te regenen, maar dat maakte niet zo veel meer uit want we hoefden nergens meer heen! Over timing gesproken.

Na weer een nachtje in de tent (altijd leuk: midden in de nacht om te plassen op blote voeten in slippers op nat gras) hebben we weer heerlijk ontbeten en zijn we naar België gereden om een rondje te doen over een leuke Bourgondische markt. Daarna zijn we nog bij een prachtige kerk wezen kijken. Daar heb ik echt heeeel mooie foto's gemaakt. Vervolgens zijn we doorgereden naar Maastricht om lekker te gaan winkelen. Joy! Ik hou van Maastricht, ik vind het een van de mooiste steden van Nederland. Ik denk dat ik een vreemde voorliefde heb voor alles dat ver weg ligt! (Van thuis-thuis dan natuurlijk).

Na een gezellig middagje shoppen hebben we nog een biertje gedaan op het terras (oké, ik een chocomel omdat ik nog moest rijden. Vind ik niet erg!) en zijn we weer naar Vaals gereden voor de boodschapjes. 's Avonds weer erg lekker gegeten natuurlijk (had ik al verteld dat m'n oom verschrikkelijk goed kan koken op twee butagas-pitjes? Haha) en na wat wijntjes en prachtige gitaarliedjes door zus en tante zijn we weer heerlijk gaan slapen.

Helaas was het maandag weer tijd om te gaan. Ik ben met m'n zus nog ergens wezen lunchen, en was na ongeveer 4 uurtjes (waarvan we ongeveer drie-en-een-half hebben zitten wachten op dat verschrikkelijk foute maar stiekem hele leuke nummer van mijn meest gehate artiest Pitbull, hè Manouk?) in de auto weer lekker thuis.
Het was een fantastisch weekend in weer een prachtige omgeving, met de liefste mensen die ik ken. Als jullie dit lezen, lieve Erik en Chella bedankt voor alles!

Bye!
Renske.

Ochtend-uitzicht

Kerkje

Valkenburg

Magisch mooi plekje

Clouds

Vakwerk

Koe!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...