dinsdag 5 augustus 2014

666 pages

Het is al weer een paar weekjes zomervakantie, en ik heb alweer twee boeken uit. Het ene boek heb ik hardcopy gelezen, de andere op m'n iPad en samen zijn ze goed voor zo'n 666 bladzijdes (serieus!). Best veel, als ik het zo optel. Het eerste boek dat ik heb gelezen is 'One Day', waar ik in m'n blogpost over lezen al even naar refereerde. Het was prachtig, echt zo'n boek waarbij de tranen in je ogen staan (hm, oké, waarbij je gewoon een potje loopt te janken). Knap als dat lukt met een boek. Het is mij alleen nog maar gelukt bij Kluuns 'Komt een vrouw bij de dokter', 'Looking for Alaska' en 'The fault in our stars'. Dat is klinkt best vaak, maar als je het dan weer afzet tegen het aantal boeken dat ik al heb gelezen in m'n leven valt het wel weer mee. 
Het andere boek was 'Paper Towns' door John Green (favoriete schrijver!). Dat was dus echt weer zo'n heerlijk John Green boek. Hij schrijft zo mooi en zijn verhalen zijn zo leuk (voor "jong volwassenen", om mijn leeftijdsgroep maar even heel cliché neer te zetten).
John Green krijgt het voor elkaar om mij bij ieder boek achter te laten met grote jaloezie op de vrouwelijke (notabene fictionele) karakters. Had ik bij 'Looking for Alaska' niet de grote drang om Alaska Young te zijn (sigaretten rokend en al), hunker ik nu naar net zo'n mysterieus leven als dat van Margo Roth Spiegelmann. Het is wat.

Ik ben nu net begonnen in 'An abundance of Katherines', ook door John Green, dan heb ik al zijn boeken maar gelezen! Ik ben benieuwd, jullie horen wel wat ik er van vond.
Mocht je nog leuke titels voor me hebben, twijfel niet en let me know!

Bye!
Renske.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...