donderdag 31 juli 2014

When life gives you lemons.. Make lemonade!

Eergisteren was echt zo'n heerlijke vakantiedag..! Ik zal je vertellen waarom;
Ik werd uit mezelf wakker om half 10, ging toen een beetje knuffelen met Kimi, en terwijl m'n popje daarna in m'n zicht (maar toch net te ver voor een aai) ging slapen, pakte ik m'n Flow vakantiespecial en heb ik een uurtje of twee gelezen. Ik had een hele fijne playlist op YouTube gevonden van Daniel Norgren die ik telkens net iets te hard op de achtergrond draaide (zooo goed), en met die Flow was het dus prima vertoeven op de dinsdagochtend.
Na flink wat leuke artikeltjes over mindfulness en de kunst van het niets doen (is dus echt heel goed voor je) was het tijd om er even uit te gaan. Ik ben met m'n moeder naar het tuincentrum geweest en daar hebben we heerlijk koffie gedronken. Vervolgens zijn we doorgereden naar de Albert Heijn voor onze boodschapjes. We hebben heel veel citroenen gekocht, omdat we zelf citroenlimonade wilden maken. 

Toen we weer thuiskwamen was dat ook het eerste wat ik ging doen! Het was fijn dat m'n moeder een keukenmachine heeft waarmee de citroenen makkelijk geperst konden worden. Het rook héérlijk in onze keuken! Het sap van de citroenen heb ik gezeefd en aan de kook gebracht met flink wat suiker. Na het oplossen van de suiker moesten we hem nog even af laten koelen en in een mooie fles gieten, en toen was het zo ver.. Mmm! De lekkerste limonade die er is!
Voor de citroenlimonade heb je 6 citroenen nodig en 350 gram suiker, en that's it! Het recept hebben we uit het kookboek 'Home Made Zomer' van Yvette van Boven.

Na wat heerlijke glaasjes limo en na het avondeten ben ik begonnen met het opleuken van wat stoeltjes die m'n ouders laatst in de kringloopwinkel hadden gescoord. De stoeltjes zijn zó mooi! Ik denk dat ik er binnenkort een DIY blogpost over ga doen!
Het opleuken van de stoeltjes kost wel erg veel werk en na één stoeltje (en een uur verder) ben ik met m'n moeder nog even naar het strand in Egmond gereden. We hebben heel lekker gewandeld en het was super mooi. Ik ben heel lang niet op het strand geweest, dus het was leuk om daar weer even te zijn.

Ik vind die niets-moet-en-alles-kan vakantiedagen het allerfijnst! Hoe denken jullie daar over? Veel plannen en alles vastleggen? Of kijken wat de dag brengt? Let me know!

Bye!
Renske

P.S. De titel van deze blog heeft niks te maken met hoe ik me voel! Het leven is één groot feestje voor mij op dit moment =)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...