woensdag 10 mei 2017

De dertien-en-een-halfste week op Bonaire

Bon dia!

PFOE! Wat een week was vorige week! Op maandag waren we vrij vanwege arbeidsdag. Lisette en wilden eigenlijk graag gaan surfen, maar we waren zo goed bezig met opdrachten voor school dat we lekker door zijn gaan werken en het surfen even hebben geskipped. Hoezo toegewijde studentes!
Op dinsdag had ik de leukste stagedag tot nu toe. Het was zo gezellig met de kinderen! We hadden de grootste lol met elkaar en er is heel leuk gespeeld en gewerkt. Echt een topdag! Met het eten en drinken had ik een banaan waarmee ik het liedje 'een grote banaan uit Afrika' ging zingen en met de banaan danste ik door de klas. De kinderen kwamen niet meer bij! Zo'n dag was het zegmaar.

Op woensdag was ik lekker vrij en heb ik rustig aan gedaan. Mijn onderzoek en stagemap stonden op dat moment een beetje stil. Ik moest een GO krijgen voor mijn onderzoek maar dat was dus echt een kwestie van wachten op de beoordeling. Ik kon mijn overige casussen nog niet schrijven, omdat daar nog dingen voor moesten gebeuren. Het was ook wel fijn om gezellig wat te Skypen, een beetje te internetten en verder niks. Op donderdag en vrijdag kregen Lisette en ik stagebezoek uit Nederland. Onze stagebegeleidster Ali kwam langs en we hadden een bezoekrooster voor haar gemaakt. Het klassenbezoek ging prima (niet zoals dinsdag, maar wel goed!) en het was in tegenstelling tot de voorgaande jaren voor het eerst niet raar dat er nog iemand in mijn lokaal aanwezig was tijdens mijn 'lessen'. Alles loopt ook gewoon lekker dus ik hoefde me geen zorgen te maken!
Het bezoek op donderdag duurde wel héél lang, Lisette en ik waren tot 17.00 op de Pelikaan! Drie kwartier later hadden we alweer afgesproken om uit eten te gaan met Ali. Ze moet wel gedacht hebben: wat een stille, rustige meiden. Damn, wat waren we moe van de ontzettend lange dag!
Vrijdag kwam Ali nogmaals in de klas kijken en had ik weer een leuke dag. Wel een lange; na schooltijd Ali en het bezoek van Lisette, het zusje van haar vriend, meegenomen naar het zuiden. Nog wat flamingo's gespot, erg leuk, en daarna doodmoe Ali bij het vliegveld afgezet. Het bezoek was oké, ik heb niet echt de feedback gekregen waar ik benieuwd naar was maar volgens mij kan je het voor de PA nooit perfect doen. Dat zullen ze je in ieder geval nooit zo zeggen. De Pelikaan is gelukkig wél heel enthousiast over mij en dan spreken ze dan ook regelmatig uit! Ik ben in ieder geval heel benieuwd naar mijn eindbeoordeling..!

Afgelopen weekend hebben we echt heeeeerlijk rustig aan gedaan, zaterdagochtend naar de wasserette en boodschappen gedaan voor de hele week. Echt zo'n studder-dagje, zoals mijn moeder het zou noemen. In de middag zijn we heerlijk met z'n drieën naar het strand gegaan en hebben we wat gesnorkeld en gelezen. 's Avonds hadden we kaartjes voor Matt Simons, die optrad bij Spice! Heel leuk; zijn liedje Catch & release heb ik super vaak gespeeld met de Pabo-band, en nu zou ik de artiest live zien op Bonaire! Spice is een beachclub waar ze in het weekend vaak een podium opbouwen voor concerten of dj's. Je staat er op het zand en overal waar je kijkt zie je palmbomen. Een idyllisch plaatje! Eerst een biertje gedaan om 8 uur, want toen zou het beginnen. Maar we zijn natuurlijk op Bonaire, dus natuurlijk begon het niet om 8 uur. Daarna dus maar een gin tonic gedaan en toen begon het gelukkig wel! (9 uur). Matt Simons was heel goed en het was een hele bijzondere ervaring om een concert mee te maken in zo'n setting. De gin tonic hakte er lekker in (we drinken hier praktisch nooit) en aangezien het half 11 was toen alles was afgelopen, zijn we gewoon lekker naar huis gegaan.

 Op zondag is Lisette met Rianne naar Klein Bonaire geweest en bleef ik lekker thuis om nog even te chillen. Inmiddels zitten er, nu ik dit schrijf, al weer twee stagedagen op. De tijd vliegt! Vandaag kan ik gelukkig weer verder met opdrachten voor de LiO, waar ik vanmorgen vroeg al wat voor heb kunnen doen en waar ik nu weer mee verderga. Komende vrijdag komt mijn allerliefste zus naar Bonaire en ik kan niet wáchten tot ze er is! Zo veel zin in! Tot vrijdag Noukie!

Danki voor het lezen!

Ayo, bye!
Renske


Juf Renske in het wild

Matt Simons!

Jeej, zo leuk!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...